loader image

Rebranding

Rebranding

Όταν ξεκινάτε για πρώτη φορά μια επιχείρηση, το branding ή αλλιώς η δημιουργία εταιρικής ταυτότητας είναι πιθανόν το τελευταίο πράγμα στο μυαλό σας. Με όλα όσα έχετε στο νου σας, είναι δύσκολο να καθίσετε και να ασχοληθείτε με τις γραμματοσειρές όταν προσπαθείτε ακόμα να υπολογίσετε ποιοι είναι οι πελάτες σας (και πού θα τους βρείτε).

Επιπλέον, ακόμα κι αν κάνατε την αρχή της δημιουργίας μίας εταιρικής ταυτότητας – μάρκας, η αλλαγή των επιχειρηματικών σχεδίων ίσως κατέστησε ξεπερασμένη την αρχική σας στρατηγική επωνυμίας.

Είτε οι προσπάθειες σχεδίασης της εταιρικής ταυτότητας ξεκίνησαν (και τελείωσαν) με ένα λογότυπο που σημειώθηκε σε μια χαρτοπετσέτα, είτε εσείς μπλοκάρατε το δρόμο σας μέσα από την ανάληψη της πλήρης διαδικασίας δημιουργίας επωνυμίας – από τις αξίες της μάρκας μέχρι τις παραλλαγές των λογοτύπων – κάπου εκεί που τα πράγματα έπαψαν να λειτουργούν.

Φτάσατε στο σημείο που τα πράγματα πρέπει να αλλάξουν!

Ευτυχώς, η αλλαγή εταιρικής ταυτότητας δεν είναι ασυνήθιστη – πολλές μεγάλες μάρκες, έχουν επανασχεδιάσει με επιτυχία στο παρελθόν την επωνυμία τους.

Αλλά πρώτα, ας βεβαιωθούμε ότι έχετε τους σωστούς λόγους να προβείτε στην αλλαγή της εταιρικής σας ταυτότητας.

Τα Rebrands είναι περίπλοκα και φέρουν μεγάλους κινδύνους για αυτό ακριβώς το λόγο πρέπει να γίνονται για τα σωστά αίτια.

Αν κοιτάζετε την αλλαγή εταιρικής ταυτότητας της εταιρίας σας επειδή οι πωλήσεις ήταν αργές ή οι προσπάθειες ευαισθητοποίησης του πελάτη δεν φαίνεται να αποδίδουν, ίσως να θέλετε να το επανεξετάσετε – αυτά τα θέματα μπορούν ενδεχομένως να λυθούν με τη δημιουργία μιας νέας στρατηγικής μάρκετινγκ ή τη διεξαγωγή της αγοράς έρευνα για τον προσδιορισμό της υποκείμενης αιτίας.

Αλλά εάν σκέφτεστε μια αλλαγή εταιρικής ταυτότητας επειδή το όραμα, η αποστολή, οι αξίες και η αγορά της εταιρείας σας δεν αντανακλώνται πλέον στο εμπορικό σήμα σας, τότε ίσως είναι η σωστή απόφαση να γίνει ένα rebrand.

Υπάρχουν μερικοί άλλοι σοβαροί λόγοι για τους οποίους θα μπορούσατε να εξετάσετε ένα rebrand, όπως:

Νέες τοποθεσίες – ίσως χρειαστεί να ανανεώσετε την εταιρική ταυτότητα σας, εάν επεκτείνετε τις αγορές σας στις διεθνείς αγορές που δεν θα ταυτίζονται με το τρέχον λογότυπο, μηνύματα κ.λπ.

Η επανατοποθέτηση της αγοράς – οι μάρκες έχουν σχεδιαστεί για να συνδέουν τις εταιρείες με τους πελάτες τους, οπότε αν επανατοποθετήσετε την επιχείρησή σας για να στοχεύσετε σε ένα εντελώς νέο προφίλ πελάτη – είτε μέσω προϊόντος, τόπου, τιμής ή προώθησης – η εταιρική σας ταυτότητα θα πρέπει να ακολουθήσει το παράδειγμα.

Νέα φιλοσοφία – η αποστολή, το όραμα και οι αξίες της επιχείρησής σας θα πρέπει να διέπουν κάθε απόφαση που κάνετε – συμπεριλαμβανομένων των αποφάσεων εταιρικής ταυτότητας.

Συγχωνεύσεις και εξαγορές – όταν δύο εταιρείες συναντιούνται, δύο μάρκες έρχονται μαζί, επίσης. Αν η επιχείρησή σας αποκτήθηκε ή συνεργαστεί με άλλη εταιρεία, δεν μπορείτε να αφήσετε αμφότερες τις μάρκες να το μάχονται. Η εύρεση μιας νέας ενιαίας εταιρικής ταυτότητας που αντικατοπτρίζει τη νέα οντότητα θα αποτρέψει τη σύγχυση και θα συντελεστεί η οικοδόμηση εμπιστοσύνης.

Αν έχετε αποφασίσει ότι η επανασχεδίαση της εταιρικής ταυτότητας είναι η σωστή επιλογή για εσάς, διαβάστε πώς να σχεδιάσετε μια στρατηγική επανασχεδιασμού.

Για να εφαρμόσετε επιτυχώς μια στρατηγική αλλαγής επωνυμίας, θα θελήσετε να ξεκινήσετε εντοπίζοντας εάν η εταιρική σας ταυτότητα χρειάζεται μερική ή ολική ανακατασκευή. Στη συνέχεια, αποκαταστήστε την αγορά στόχου της επωνυμίας σας μέσω έρευνας για να προσδιορίσετε ποιο δημογραφικό κοινό επιθυμείτε να προσελκύσετε με μια επανασχεδίαση. Τέλος, επαναπροσδιορίστε το όραμα, την αποστολή και τις αξίες της εταιρείας σας και χρησιμοποιήστε αυτούς τους νέους ορισμούς ως οδηγούς για τη στρατηγική της νέας σας εταιρικής ταυτότητας.

Δεν είναι όλα τα rebrands δημιουργημένα ίσα, οπότε ας εξετάσουμε πρώτα εάν μια μερική ή ολική ανακατασκευή εταιρικής ταυτότητας είναι η καλύτερη επιλογή για την επιχείρησή σας.

Μερική vs. Σύνολο Rebrand

Όσο πιο εδραιωμένη είναι η επιχείρησή σας και το εμπορικό σήμα σας, τόσο περισσότερο χάνετε από μια επανάληψη.

Εάν η επιχείρησή σας είναι πιο ώριμη, μια μερική ανανέωση εταιρικής ταυτότητας μπορεί να σας βοηθήσει να διατηρήσετε την εμπιστοσύνη του εμπορικού σήματος που έχετε δημιουργήσει, ανανεώνοντας ταυτόχρονα την εικόνα σας για να συμβαδίσει με τους μεταβαλλόμενους χρόνους.

Σκεφτείτε μια μερική ανανέωση εταιρικής ταυτότητας ως μια προσαρμογή που επικεντρώνεται στην οπτική ταυτότητα της επωνυμίας σας ώστε να ταιριάζει στις νέες προσφορές ή αγορές – σε αντίθεση με μια πλήρη κρίση ταυτότητας.

Αυτό δεν σημαίνει ότι μια μερική ανασύνταξη δεν μπορεί να είναι αποτελεσματική.

Ωστόσο, εάν κάνετε μια πλήρη αλλαγή ταυτότητας και η αποστολή, το όραμα και οι αξίες της εταιρείας σας αλλάζουν, μπορεί να υπάρχει μια ολική αναταραχή. Αυτή η επιλογή είναι συνήθως κατάλληλη για καταστάσεις όπως συγχωνεύσεις, επισκευές προϊόντων και άλλες παρόμοιες θεμελιώδεις αλλαγές.

Εδώ, όλα βρίσκονται στο τραπέζι – από το όνομά σας, στο σκοπό, την αγορά σας ή την ταυτότητα της επωνυμίας σας.

Μόλις προσδιορίσετε αν χρειάζεστε μια μερική ή ολική ανακατασκευή, ρίξτε μια ματιά στα ακόλουθα πέντε βήματα που θα θέλατε να εφαρμόσετε για την επιτυχή επανάληψη.

  1. Επαναφέρετε το κοινό και την αγορά του εμπορικού σας σήματος.
  2. Επαναπροσδιορίστε το όραμα, την αποστολή και τις αξίες της εταιρείας σας.
  3. Μετονομάστε την εταιρεία σας κατά τη διάρκεια μιας επανάληψης.
  4. Επανεξετάστε το σύνθημα της μάρκας σας.
  5. Επαναδημιουργήστε την ταυτότητα της επωνυμίας σας.

Sharing is caring!